De kamelensafari! - Reisverslag uit Jaisalmer, India van rebeccainindia - WaarBenJij.nu De kamelensafari! - Reisverslag uit Jaisalmer, India van rebeccainindia - WaarBenJij.nu

De kamelensafari!

Door: webmaster

20 Juni 2009 | India, Jaisalmer

Heeeej!!

Nog maar 4 weekjes en de 6 maanden zitten er alweer op!:( Heel jammer maar ook wel weer fijn om naar huis te gaan.

Na Mumbai zijn we naar Jaisalmer gegaan omdat we op een kameel wilde zitten. In de trein kwam er iemand ons vertellen over zijn hotelletje en aangezien het goedkoop was en het hotel ook kamelensafari's organiseerde hebben we besloten om maar naar dat hotel te gaan. Daar aangekomen moesten we een tulband kopen voor de safari omdat het anders veel te heet was in de woestijn. Tussendoor toen we net klaar waren met luchen begon het ineens heel hard te waaien en voor we het wisten was het zwart omdat het zand overal was, dus snel naar binnengevlucht en gewacht tot de storm voorbij was. Daarna zijn we met wat mensen de woestijn ingegaan, daar wat gedronken en toen terug naar het hotel om op het dakterras verder te drinken. Toch maar een beetje op tijd opgestaan omdat we de volgende ochtend vroeg vertrokken. Toen we eenmaal oog in oog stonden met de kamelen werd het toch ineens allemaal heel echt maar toen ik er eenmaal opzat was het allemaal goed. Toen tot de lunch door de woestijn gelopen met de kamelen en daarna een lange stop gemaakt tot de warmste zon weg was. Daarna onze toch weer vervolgt. Ilse vond het na een uurtje niet meer zo leuk en besloot af te stappen en er werden mensen van het hotel gebeld om haar op te halen. Ik ben nog wel verder gegaan richting de duinen. Daar aangekomen moest ik nog even wachten voor Ilse kwam maar toen begon het ineens heel hard te regenen en we moesten schuilen onder een zeil, omdat de auto ver weg stond konden we daar voorlopig niet naartoe dus daar zaten we dan met zn alle. Toen we dachten dat het niet erger kon begon het heel hard te hagelen! (jaaaa hagel in de woestijn) en moesten we dus echt rennen. Toen het een beetje droog was zijn we met zn alle richting de auto gerend en naar een schooltje gereden waar we de nacht hebben doorgebracht. De volgende ochtend is Ilse met de auto terug gegaan naar het hotel en ik verder met mijn safari op de kameel, heel raar om Ilse weg te zien rijden en voor het eerst in 5 maanden was ik gewoon alleen!! noujaa niet helemaal maar mijn maatje was weg! Gelukkig wist ik dat ik dr binnen een paar uur weer zou zien. Na ong 2.5 uur op de kameel gezeten te hebben zijn we gestopt en gaan lunchen, na de lunch kwam Ilse ons ophalen samen met een van de eigenaren van het hotel. Toen weer terug gereden en de rest van de dag uitgerust. Die avond op het dakterras geslapen omdat de stroom uitwas gevallen en het anders veel te warm zou zijn, plus we konden zo ook de mooie sterrenhemel bewonderen! Donderdag niet heel veel gedaan en s'avonds naar de woestijn omdat we dat toch nog tegoed hadden, ik moest en zou in de woestijn slapen!! Helaas waaide het wel heel hard maar toch heel erg genoten van die nacht. Gister naar Jodhpur geweest en daar een fort bekeken heel mooi! We kregen ook een kastje met koptelefoon mee zodat we bij elk nummer wat er stond het verhaal erbij konden horen. Daarna zijn we weer terug gereden naar het hotel en de rest van de avond lekker uitgerust aangezien we die nacht in de woestijn maar 2 uurtjes hadden geslapen.

Vanmorgen naar de markt geweest om fruit te kopen zodat we lekkere sapjes kunnen maken. Dalijk even kijken of we nog een kamelentas kunnen scoren want die moeten we natuurlijk ook hebben! We blijven nu nog een paar dagen in Jaisalmer want we hebben het hier echt naar onze zin en ze willen ons hier ook nog wat dingetjes laten zien. Daarna op naar de Taj Mahal!!!

Tot snel!!

• 20 Juni 2009 - 15:37

Monique:

Wouw wat een super leuke dingen heb je gedaan zeg! Wat een bikkel dat jij het wel hebt volgehouden op die kameel ;). En ook wel een ervaring om in de woestijn te slapen. jaja, nog maar een paar weekjes en dan moet je maar weer snel aan de kou en regen wennen. En oh wat ben ik benieuwd naar al je foto's! Kijk er echt wel weer naar uit dat we weer samen in de kroeg hangen :D. Heel veel plezier bij de Taj Mahal! dikke kus